جنبش فاندامنتالیسم !


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ :
بازدید : 220
نویسنده : محمد

در یك قرن گذشته جریان جدیدی در بین پروتستان ها فوق العاده قدرتمند شده است که یک مكتب نوظهور به نام «مبلغان انجیل» می باشد.

قبل از جنگ جهانی دوم این مكتب نوظهور به بنیادگرایی معروف و شعار آنها بازگشت به انجیل و تغییر جامعه با تحول فرهنگی بود و هدف آنها به وجود آوردن حكومت در آمریكا بر مبنای بنیادهای انجیل می باشد.

بعداز جنگ جهانی دوم بنیادگرایان آمریكایی خود را مبلغان انجیل معرفی كردند و با استفاده گسترده از وسایل ارتباطات جمعی توانستند در جامعه آمریكا نفوذ فراوانی به دست آورند و اكنون این جریان قدرتمندترین و فعال ترین تشكیلات دینی در آمریكا محسوب می شود و در مراكز سیاسی این كشور نفوذ زیادی دارند.

پروتستانها معتقدند "فاندامنتالیسم"یعنی وحدتی میان یهود ومسیح.که البته همانطور که گفته شد طبق سابقه و مضمون این فرقه چیزی نیست جز برقراری نوعی آشتی و نزدیک کردن عقاید یهود و مسیحیت به یکدیگر.

مثلا در میان مسیحیان آمریکا جمعیتی بالغ بر 70% متعلق به جریان "فاندامنتالیسم"هستند.این فرقه که در جامعه آمریکا قدمت چندانی ندارد، در واقع آئینی مبنی بر آشتی میان دین یهود و مسیح را دارد.

اما نکته جالب توجه این است که افراد مختلفی در عرصه های مختلف به این دین معتقد و عامل هستند. مهم ترین این افراد جرج بوش، رئیس جمهور قبلی ایالات متحده است که از "فاندامنتالیسم"های متعصب و معتقد می باشد.

طبق آنچه از زندگینامه وی مشخص است،تا 40 سالگی فردی عیاش و بی هویت بوده است که بیشترین وقت خود را در کافه ها مشغول خوش گذرانی و هوس بازی بوده است.

نکته دیگر اینکه این فرد مدعی است که تحت تاثیر اعتقادات دینی اش به یکباره دچار تحول شده و دست از عیاشی برداشته است.به گونه ای که اکنون نیز در بسیاری از سخنرانیهای خود در کاخ سفید، ابتدا خداوند را شکر میکند که او را از منجلاب فساد و تباهی به جایگاهی هدایت کرده که مقدمات ظهور منجی را فراهم بیاورد.

او در بسیاری از موارد برای توجیه اقدامات مختلف خود این‌طور می‌گفت که هدفش چیزی نیست جز اینکه کاری کند تا مسیح زودتر بیاید.

بنابراین فرقه فاندامنتالیسم، درصدد وحدت میان یهود و مسیحیت است و فرقه تبشیری از فعالان اصلی و دست اندرکاران این فرقه گمراه هستند .

به این ترتیب این فرقه جایگاه خاصی را در ایالات متحده به خود اختصاص می دهد و هر کس که نسبت به آن گرایش پیدا کند به نوعی شهرت نیز دست پیدا می کند و مورد حمایت نیز واقع می شود.

در میان هنرپیشه های معروف آمریکایی بسیاری به این فرقه معتقد هستند.مثلا "تام کروز"از همین دسته می باشد.در عرصه فناوری پیشرفته بزرگترین و معروفترین فرد یعنی "بیل گیتس" نیز جزو این دسته است.

خواننده معروف زن یعنی "سلندیون" هم از "فاندامنتالیسم" ها می باشد.به این ترتیب تمامی این افراد معتقد به این هستند که باید زمینه ای را فراهم کنیم تا موعود بیاید.

اما نکته دیگر در مورد کتاب مقدس است که میتوان اینطور گفت که کتاب انجیل کتابی بشارتی است که در آن در مورد بهشت و خوبی ها و نیکی ها سخن گفته شده است.

اما تورات اصولا کتابی دستورالعملی است یعنی حاوی دستورات و احکامی سخت است.اما "فاندامنتالیسم" ها ابتدا انجیل می خوانند و سپس سراغ تورات می روند.فلذا به این صورت وحدتی میان مسیح و یهود به وجود آمده است





:: موضوعات مرتبط: مسیحیت , ,
:: برچسب‌ها: نقد کتاب مقدس , نقد مسیحیت , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تا ملکوت و آدرس tamalakoot.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 54
بازدید کل : 12413
تعداد مطالب : 219
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com